Южнокорейският производител на битова електроника Samsung Electronics съобщи, че ще отложи представянето на последния си таблет Galaxy в Австралия до излизането на съдебното решение в края на септември по продължаващия патентен спор с Apple Inc, съобщи Ройтерс.
Samsung и Apple водят настървена битка от април за патентите за смартфони и таблети, като Apple иска да обуздае разпространението на апарати, базирани на системата на Google – Android, целейки се в най-големия им продавач Samsung.
Отлагането на началото на продажбите в Австралия е поредното разочарование за южнокорейската компания, след като Apple спечели съдебно предписание в холандски съд през миналата седмица за забрана на продажбите на 3 модела смартфони в няколко европейски държави.
Също през миналата седмица и германски съд даде предписание за забрана на продажби на таблета Galaxy Tab 10.1 в страната до 9 септември, когато ще бъде обявено решението му.
Днес от южнокорейската компания обявиха, че ще подадат насрещен иск в австралийски съд през следващите няколко дни.
„Днес Samsung уведоми Австралийския федерален съд, че възнамерява да подаде насрещен иск спрямо Apple Australia и Apple Inc относно невалидността на патентите, отстоявани по-рано от Apple, както и насрещен иск спрямо Apple относно нарушаване на патенти, собственост на Samsung, чрез продажба на нейните iPhone и iPad“, се посочва в съобщението на южнокорейската компания.
За първи път Samsung отложи представяне на Galaxy Tab 10.1 по-рано през август след споразумение с американския технологичен гигант при първоначалното съдебно изслушване.
Apple, която завладя горния сегмент на пазара на телефони със своя iPhone, твърди, че южнокорейската компания е нарушила нейни патенти, а продуктовата линия Galaxy „робски“ копира нейния дизайн, външен вид и усещания.
Технологичният гигант е започнал съдебна битка в САЩ и Европа, Южна Корея и Австралия.
От Samsung пък смятат, че Apple е нарушила нейни патенти за безжична връзка.
Представянето на новия патент е съдбоносно за южнокорейската компания, която е на второ място на световния пазар на таблети, за да съкрати разликата с Apple и да постигне целта си за увеличаване на продажбите на таблети с над 5 процентни пункта през този година.