Новият спонсор на турнира за купата на футболната асоциация на Англия (FA Cup) по футбол - пивоварната Budweiser, намери оригинален начин да отпразнува спонсорския си договор и ще излъчи първия мач от надпреварата на живо във Facebook, пише вестник Independent. Това ще стане в петък в 19,45 ч. местно време, когато един срещу друг ще излязат отборите на "Ескът Юнайтед" и "Уембли".
Според британските медии това ще първият въобще в историята на футбола двубой, който ще върви на живо в социалната мрежа. Мачът ще може да се проследи в страницата на Budweiser в социалната мрежа. В нея обаче ще бъдат допускани само навършили 18 години зрители.
В своя профил засега компанията има около 17 хил. приятели от Великобритания и още 1,3 млн. в САЩ. Очакванията са, че срещата ще бъде гледана от около 100 хил. души, докато на стадиона ще го видят едва... 1150, колкото е и капацитетът му.
През юни Budweiser си осигури тригодишен спонсорски договор за FA Cup с британската футболна асоциация, измествайки като основен спонсор германския енергиен концерн E.On. Договорът е на стойност около 24 млн. британски лири.
Компанията не планира да иска такса за гледането и засега не е ясно откъде ще намери пари за излъчване на живо, ако ще предава и останалите срещи в мрежата.
Иначе първият професионален футболен мач във Великобритания, излъчен ексклузивно в интернет, е квалификацията за Световното първенство между Англия и Украйна, която се игра през 2009 г.
Много компании експериментират с излъчване на живо на съдържание във Facebook. Британската медийна група BBC обяви през миналия месец, че ще започне излъчване на сериите си Dr Who по социалната мрежа срещу ниска такса, а Warner Brothers стартираха услугата си за наемане на филми по Facebook, сред които и „Черният рицар“ от поредицата за Батман.