IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Купата на асоциацията на Англия тръгва по Facebook

Новият спонсор на турнира – Budweiser, пуска за първи път на живо мач в социалната мрежа

10:59 | 18.08.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Манчестър Сити е актуалният носител на купата. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Манчестър Сити е актуалният носител на купата. Снимка: Ройтерс

Новият спонсор на турнира за купата на футболната асоциация на Англия (FA Cup) по футбол - пивоварната Budweiser, намери оригинален начин да отпразнува спонсорския си договор и ще излъчи първия мач от надпреварата на живо във Facebook, пише вестник Independent. Това ще стане в петък в 19,45 ч. местно време, когато един срещу друг ще излязат отборите на "Ескът Юнайтед" и "Уембли".

Според британските медии това ще първият въобще в историята на футбола двубой, който ще върви на живо в социалната мрежа. Мачът ще може да се проследи в страницата на Budweiser в социалната мрежа. В нея обаче ще бъдат допускани само навършили 18 години зрители.

В своя профил засега компанията има около 17 хил. приятели от Великобритания и още 1,3 млн. в САЩ. Очакванията са, че срещата ще бъде гледана от около 100 хил. души, докато на стадиона ще го видят едва... 1150, колкото е и капацитетът му.

През юни Budweiser си осигури тригодишен спонсорски договор за FA Cup с британската футболна асоциация, измествайки като основен спонсор германския енергиен концерн E.On. Договорът е на стойност около 24 млн. британски лири.

Компанията не планира да иска такса за гледането и засега не е ясно откъде ще намери пари за излъчване на живо, ако ще предава и останалите срещи в мрежата.

Иначе първият професионален футболен мач във Великобритания, излъчен ексклузивно в интернет, е квалификацията за Световното първенство между Англия и Украйна, която се игра през 2009 г.

Много компании експериментират с излъчване на живо на съдържание във Facebook. Британската медийна група BBC обяви през миналия месец, че ще започне излъчване на сериите си Dr Who по социалната мрежа срещу ниска такса, а Warner Brothers стартираха услугата си за наемане на филми по Facebook, сред които и „Черният рицар“ от поредицата за Батман.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:31 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още