На края не стигна само един-единствен милиард долара - трохи, като се има предвид пазарната капитализация на двата международни концерна - Apple и Exxon Mobil. Във вторник технологичната компания за малко не успя да измести петролния гигант Exxon Mobil като най-голяма по пазарна капитализация компания в света, предаде Ройтерс.
Все пак това се случи за кратко във вторник по средата на сесията на Wall Street. Пазарната капитализация (курс на акциите, умножен по броя акции) на двата гиганта бе около 335 млрд. долара и за двете компании - ту малко повече, ту по-малко, според актуалния курс.
В разгара на сесията стойността на Apple достигна 341,5 млрд. долара на Nasdaq-100 и така мина лидера Exxon Mobil, който беше с 341,4 млрд. долара в индекса Dow Jones, въпреки че приходите на петролния гигант са четири пъти по-големи от производителя на iPad и iPhone.
Лидерството на компанията на Стив Джобс обаче беше кратко, след като инвеститорите заличиха част от ръста на акциите й заради несигурността на пазара. Така пазарната й капитализация падна до 338,8 млрд долара, а тази на Exxon - на 339,3 млрд долара.
Въпреки кратката слава, Apple влезе в малката група от компании, които са били номер 1 по капитализация и са част от индекса S&P 500, сред които са General Electric, General Motors, IBM, Microsoft Corp и AT&T.
Тази тенденция характеризира и ново разместване на пластовете, свързано с надеждите на инвеститорите за бъдещето на Apple. Въпреки че и сега концернът на Стив Джобс бележи огромни печалби, нефтеният гигант Exxon Mobil е по-печеливш за момента.
За второто тримесечие на годината Apple отчете печалба в размер на 7,3 млрд. долара, докато за Exxon Mobil тя е била 10,7 млрд. долара. Още по-видима е разликата в приходите - петролният концерн отчете ръст до 125,5 млрд. долара, а оборотът на Apple е бил "само" 28,6 млрд. долара.
От 2005 г. насам Exxon Mobil е най-голямата по пазарна капитализация компания в света. През май 2010 г. Apple успя да изпревари Microsoft и си осигури второто място.
Пред AP анализаторът Брайън Маршал от Gleacher & Co. дава просто обяснение за бързия скок на технологичния концерн: "Exxon продава продукт, от който хората се нуждаят. Apple пък продава продукт, който хората просто желаят."
преди 13 години Ябълката е мода и до няколко години ще отшуми заради конкуренцията на по евтините телефони отговор Сигнализирай за неуместен коментар