Разходите за интернет реклама в Русия през първото полугодие на 2011 г. са скочили с 57% спрямо аналогичния период на миналата година. Това се казва в съобщение на Асоциацията на комуникационните агенции на Русия, цитирано от Lenta.ru. За първото полугодие на 2010 г. ръстът на разходите за интернет реклама беше 33% на годишна база.
Интернет рекламата стана най-бързо растящият рекламен сегмент в страната през последната година. За първите 6 месеца на 2011 г. рекламодателите са изразходвали за реклама в интернет 17 млрд. рубли (611 млн. долара) без ДДС.
Като цяло разходите за реклама в Русия за периода януари-юни 2011 г. са 122 млрд. рубли (близо 4,4 млрд. долара) без ДДС. Това е с 28% повече от първото полугодие на 2010 г.
По ръст на разходите за реклама в Русия за първото полугодие след интернет рекламата се нарежда телевизионната реклама – с увеличение от 29% за периода. Тя продължава да заема най-голям пазарен дял – половината от целия рекламен пазар.
Външната реклама се нарежда на трето място (с 25%) по ръст на разходите за нея в Русия.