Интернет компанията Google придоби американския портал за групово пазаруване The Dealmap, която предлага на своите над 85 млн. месечни потребители ежедневни оферти за продукти и услуги.
По собствени данни Google се надява след сделката, за която не бяха оповестени суми, да увеличи и подобри предложенията си в бизнес областта "Google Commerce". Към нея принадлежи и услугата Google Offers, която бе стартирана в САЩ след проваленото придобиване на Groupon през пролетта на тази година, припомня Ройтерс.
The Dealmap беше основана през 2010 г. от бивши мениджъри на Microsoft и Yahoo. За да търсят някоя изгодна сделка, потребителите трябва да въведат местоположението си на вградената карта или да използват опцията за задаване на място на своя мобилен телефон.
По собствени данни сайтът е агрегатор на продуктите на над 450 фирми и ежедневно предоставя над 400 000 оферти. Освен регионални и тематично специализирани компании се анализират и всички оферти на лидера Groupon и на LivingSocial. Резултатите могат да се филтрират по различни критерии, като пазаруване, ресторанти или събития.
В свое прессъобщение Google се изказва оптимистично за Google Offers: "Ние сме въодушевени от ранния успех на нашите оферти в тази област и вярваме, че екипът на Dealmap ще ни помогне да подобрим продуктите и услугите си в тази област както за клиентите ни, така и за офериращите компании".
The Dealmap има 15 служители и над 2 млн. регистрирани потребители, от които над 1 млн. влизат в портала с помощта на iPhone или на мобилен телефон с Android. Благодарение на сътрудничеството с търсачката Bing и други партньори, при които локални сделки се показват в резултатите от търсене, компанията достигала до около 85 млн. сърфиращи в интернет.
Бизнесът с онлайн отстъпки за групово пазаруване процъфтява. На пазара вече има повече от 400 подобни портала. Според анализаторите от BIA/Kelsey до 2015 г. индустрията може да отчита приходи до 6,1 млрд. долара. Лидер на пазара е Groupon, следван от LivingSocial.