Медийната група Central European Media Enterprises (CME) обяви ръст на приходите си от 24 на сто на годишна база за второто тримесечие на 2011 година. Компанията е постигнала впечатляващо подобрение на резултатите си на българския пазар, показват официалните данни.
Приходите на компанията са нараснали от 201,7 млн. долара за второто тримесечие на миналата година до 249,7 млн. долара за съпоставимия период на тази. Предварителните очаквания на анализаторите бяха за приходи в размер на 234 млн. долара.
Оперативната печалба преди обезценки и амортизация се е увеличила с 35,7 на сто на годишна база до 62,7 млн. долара. Това също е доста над очакваното, тъй като прогнозите бяха показателят да достигне 56,8 млн. долара.
На българския пазар, където CME е представена чрез мрежата на bTV, компанията е постигнала впечатляващ ръст на приходите. За първите шест месеца на годината те са в размер на 46 млн. долара, което е увеличение със 146% спрямо съпоставимия период на предходната година, показва официалният отчет.
Само за второто тримесечие ръстът на приходите на годишна база е около 50% до 26,66 млн. долара.
Данните от отчета показват, че за второто тримесечие на 2010 година приходите са били 17,8 млн. долара, а за цялото първо шестмесечие - 18,73 млн. долара.
Прави впечатление, че за първото тримесечие на 2010 година приходите на CME в България са в размер на едва 940 хил. долара, а само три месеца по-късно цифрата е далеч по-голяма. Причина за това е фактът, че вероятно от второто тримесечие на 2010 година в резултатите на групата се включват и приходите на мрежата на bTV.
Преди това на българския пазар СМЕ бе представена чрез телевизиите Pro.bg и Ring.bg.
*Актуализирано с данните за момента на включване на резултатите на bTV в общите приходи на СМЕ