В близките седмици предстои пускането на т.нар национален експортен интернет портал от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (МСП), съобщи днес министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
Директорът на агенцията Марияна Велкова коментира от своя страна, че информацията, която ще бъде поместена там ще бъде основно в услуга на малки и средни фирми, които възнамеряват да изнасят своя продукция в чужбина и да инвестират в други страни. Достъпът до по-голямата част от информацията ще е безплатен.
Очаква се този интернет източник да осигурява на фирмите с износен потенциал достъп до информация и услуги за подходящи търговски партньори, пазарни и секторни проучвания, икономически анализи и доклади, актуализирана търговско-икономическа и пазарна информация, подготвяни от службите по търговско-икономическите въпроси (СТИВ), промоционални дейности, реализирани по проекта, предвидени обучения и информационни дни, секторни експортни стратегии и политики и различни източници за финансиране.
На сайта по-конкретно ще има бизнес информация, насочена към МСП; актуални данни за международната търговия на стоки и услуги; секторна, аналитична и маркетингова икономическа информация и др. Предвижда се там да бъдат публикувани и аналитични материали, които да ориентират малките и средни предприятия в търсенето на външни партньори.
Основните рубрики на портала ще са свързани с актуален анализ на външната търговия; новини от търговските представители; каталог на експортно ориентирани фирми и др.
От ръководството на Българска стопанска камара (БСК) и Българска търговско-промишлена палата (БТПП) изразиха очаквания, че порталът ще е полезен за бизнеса, стига информацията да се актуализира своевременно.