Високотехнологичният бранш е свидетел на една от най-трудните години за българския ИТ пазар. Според анализ на анализаторската компания IDC през първото тримесечие на годината пазарът е отчел спад на продажбите на десктоп компютрите и компонентите с около 20% и 6% намаляване при преносимите компютри, а домашните потребители са над 2/3 от пазара.
Въпреки активността на нови сегменти от пазара, каквито са таблетите и смартфоните обаче не се очаква засега таблетите да отнемат част от дела на нетбуците и ноутбуците, каза Мирослав Найденов, Продуктов мениджър – Смарт продукти в Globul.
Причината според него е, че българският пазар остава ценово ориентиран и цената е един от основните фактори при взимането на решение за покупка на този вид техника за дома.
Според цитирани от Найденов данни през второто тримесечие на 2011 г. в страната са били внесени 41 175 броя мобилни компютри, което е спад с 38,8% спрямо 67 327 броя през същия период на предходната година въпреки спада с около 10% на средната цена на мобилните компютри.
Причина за силното намаляване е презапасяването на някои вносители с техника, каза мениджърът, без да назовава конкретни компании.
От Globul отчитат постоянно увеличение на потреблението на мобилен интернет.
"За 2010 г. компанията е отчела ръст от 234%, като наблюдаваме подобна тенденция и през тази година. Ръстът в обема на мобилния интернет трафик за първите шест месеца на 2011 г. спрямо същия период през 2010 г. е 92%”, каза по време на представянето на новия преносим компютър Dell Inspiron N5110 Найденов.