Интернет браузърът Google Chrome почти удвои своя пазарен дял до 20% само за последните десет месеца, докато потреблението на Internet Explorer е намаляло със 7% за същия период от време, показват данните на Statcounter, цитирани от tweakpc.de.
Според последните данни за първи път браузърът на Google минава важната психологическа граница от 20% пазарен дял.
Според Statcounter продуктът на Microsoft Internet Explorer има 43,58% от пазара, а Firefox - 28,34%. Safari на Apple се ползва от 5,1% от потребителите в целия свят, а с Opera сърфират 1,7% от ползващите интернет.
Разпределението на браузърите варира силно в различните страни. Така например в Германия Firefox е изявен пазарен лидер с дял от 56%. Chrome пък държи едва 11% и по този начин е трети по употреба след Internet Explorer, на който се доверяват 24% от германските интернет потребители.
Статистиката обаче не се приема за съвсем меродавна. Пазарният изследовател Netmarketshare например отрежда на Chrome през юни едва 13,1%. Internet Explorer пък има 53,7%, а Firefox - 21,7%.
Netmarketshare е изследвал достъпа до интернет на 160 млн. потребители, а Statcounter взима предвид 15 млрд. достъпа до мрежата на общо 3 млн. сайта.
С тези различни методи на анализ се обясняват и вариращите цифри. Безспорно е обаче, че от старта си през 2008 г. ползването на Chrome нараства стремглаво. И този тренд изглежда няма да бъде прекъснат скоро.
Преди две години, през юни 2009 г., Chrome се ползваше от едва 2,4% от потребителите, а Safari - от 3,79%.