IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

БНТ ще има право да продава продуктово позициониране

Общият очакван ефект от предложението е за допълнителни приходи от 10 до 16 млн. лева

17:43 | 30.06.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: sxc.hu</em></p>

Снимка: sxc.hu

В предаванията на БНТ може да има продуктово позициониране*, предвиждат промени в Закона за радиото и телевизията, приети на първо четене от парламента. Остава забраната за позиционирането на продукти в новини и в религиозни предавания, предаде БТА.

Абсолютната забрана за БНТ да няма право на продуктово позициониране в предаванията си я поставя в неравностойно положение в сравнение с останалите национални телевизионни медии, посочват в мотивите си вносителите - Таня Димитрова от ГЕРБ и група народни представители.

В момента националната телевизия има право да излъчва една трета от рекламите си в прайм-тайма, което означава само 5 минути във времето от 19 до 22 часа. С отпадане на това изискване рекламата в най-гледаното време вече може да достигне 12 минути.

Собствените приходи на БНТ от реклама представляват под 10% от разходите на телевизията.

При намалена субсидия и невъзможност да се привлича допълнителен финансов ресурс телевизията ще работи в условия на невъзможност да покрива изискванията за качество на сигнала, качество на продукцията, политика за привличане на качествени кадри, пише в мотивите.

Според вносителите продуктовото позициониране в предаванията на БНТ ще помогне за създаване на по-качествена продукция, по-добри правила за стимулиране на служителите и на външните предавания. Общият очакван ефект от предложението е от 10 до 16 млн. лева. Тази сума ще създаде допълнителни благоприятни условия за БНТ да извърши реална оптимизация на ресурсите си, да инвестира в нови технологии и да създаде конкурентни и качествени продукти, смятат депутатите, автори на измененията.

*Продуктовото позициониране е вид реклама, при която марка стока или услуга е включена в сюжета на филм или на радио или телевизионно предаване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още