News Corp. е пред приключване на сделката за продажба на социалната си мрежа Myspace на Specific Media, собственик на онлайн рекламна мрежа, за около 35 млн. долара в брой и акции, твърди близък до преговорите източник, цитиран от Bloomberg.
Според блога на Wall Street Journal - All Things Digital, цената, която News Corp. иска, е дори по-ниска - между 20 и 30 млн. долара. Дори и да се постигне продажба за 35 млн. долара, в случая става дума за драматична загуба на стойност.
Медийният гуру Рупърт Мърдок плати за MySpace през 2005 г. цели 580 млн. долара и инвестира допълнително в развитието на сайта. Оттогава се полагат големи усилия да се увеличат неговите посетители, като на няколко пъти бяха правени различни предложения за смяна в стратегията и фокуса, за да се постигне конкурентно предимство пред други подобни проекти. Под ръководството на News Corp. обаче мрежата регистрираше все по-високи загуби.
Докато броят на регистрираните потребители спря да расте, по-младият конкурент Facebook навакса изоставането и в момента има около 600 млн. члена.
През миналата година бяха обявени планове за съсредоточаване на MySpace в сегмента на видеоигрите, беше създадена собствена мейл услуга, беше закупена и музикална услуга с цел разширяване на портофлиото от предлагани забавления за членовете на сайта.
Наред с всичко това MySpace на няколко пъти сменя своя изпълнителен директор на фона на продължаващия спад на посетителите.
Още през пролетта News Corp. искаше да продаде мрежата за поне 100 млн. долара. Заинтересованите от сделката страни обаче една по една напускаха преговорите.
Все пак медийният концерн би искал да се отърве от MySpace до края на сегашната финансова година, която изтича в четвъртък, за да "започне на чисто", пише All Things Digital. С най-голям изглед за успех е именно малко известната компания Specific Media. Освен нея в преговорите участва и финансовият инвеститор Golden Gate Capital.
Която и от двете компании да придобие мрежата, ще се концентрира преди всичко върху развитието на платформата MySpace Music, в която музиканти пускат свои парчета и комуникират с феновете си.
Междувременно в MySpace продължават със съкращенията. Още през януари изпълнителният директор Майк Джоунс съкрати половината от общо около 1000 души. Експерти от бранша коментираха тогава, че ако не се стигне до сделка, социалната мрежа може да остане на "автопилот" с възможно най-малко служители.
Преди няколко седмици за спасител на затъналата MySpace се спрягаше и инвеститорска група, начело на която бе изпълнителният директор на Activision Боби Котик. Други компании също се споменаваха, сред които и инвестиционният фонд Criterion Capital.