Повечето хонконгски мениджъри преглеждат подробно профилите на кандидатите за работа при тях във Facebook и LinkedIn преди да ги наемат, сочи проучване, цитирано от ДПА.
71% от ръководителите на компании признават, че проверяват онлайн профилите, когато наемат някого, сочи анкетата на South China Morning Post, в която са участвали 400 компании.
В Сингапур 50% от мениджърите се консултират с онлайн профилите на кандидатстващите при тях за работа, а в Австралия – 36% , според компанията за подбор на персонал Robert Half.
Представителят на компанията Ендрю Морис посочи, че в Хонконг проверяват по-честo онлайн профилите на кандидатстващите за работа, тъй като градът е "по-обсебен от репутацията."
Морис съветва хората, търсещи работа, да имат два профила във Facebook - един за работа и един за поддържане на социални връзки.
Проучвания в САЩ показват, че там половината от работодателите преглеждат онлайн профилите на кандидатите за работа в социалните мрежи като Facebook, MySpace или LinkedIn.
52% от осигуряващите заетост, участвали в изследването на най-големия американски сайт за осигуряване на работа CareerBuilder.com споделят, че използват сайтовете за социални контакти в търсене на кандидати за работа, в сравнение с 22%, които са признали, че правят същото година по-рано.
Още 15% планират да започнат да използват въпросните места в мрежата за проверка на най-добрите кандидати. Трендът се обяснява от експертите с все по-разширяващото се присъствие на споменатите сайтове.