Доставките на таблети са отбелязали ръст от 28% през май спрямо предходния месец. Според статистика на анализаторската компания Displaybank общият обем на доставените сензорни панели за таблети възлиза на 6,43 млн. броя.
Основен клиент на сензорни панели е Apple, съобщава онлайн изданието digitimes.com. Доставките на панели с диагонал 9,7 инча през май са били 5,38 милиона броя, което е с 26% повече, отколкото през април.
"През април с 25,6% се е увеличил делът на панелите с големина 9,7 инча - на 4,3 млн. броя", казва главният анализатор на Displaybank Рики Парк. "Тази категория има и най-голям дял на продажби от всички видове панели", допълва той.
От моделите с диагонал 10,1 инча са доставени 986 000 броя, или с 37% повече. Тези панели се използват основно в таблета Samsung Galaxy Tab 10.1.
Що се отнася до панелите с голям формат (с диагонал над 10 инча), експертът установява скромен спад. 58 млн. продадени панела означават намаление от 2,8% спрямо предходния месец. За май и юни Парк очаква по-добри продажби, защото имало движение при производителите.
Главен доставчик на сензорни панели остава LG Display. През май производителят е доставил 3 милиона панела с размер 9,7 инча, а Samsung Electronics е произвела 1,5 милиона такива панели.
Някои тайвански доставчици се съмняват, че ръстът в продажбите на панели ще продължи, тъй като на пазара доминира iPad 2 на Apple, докато при моделите от други производители няма ръст.