IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Panasonic очаква 11% спад на печалбата

Прогнозираният положителен резултат от 270 млрд. йени обаче е по-висок от очакванията на специалистите

12:20 | 20.06.11 г.
<p>
	Президентът на Panasonic Фумио Оцубо</p>

Президентът на Panasonic Фумио Оцубо

Panasonic Corp. обяви днес прогнозата си, че печалбата на компанията за настоящата финансова година, която приключва на 31 март 2012 г., ще намалее с 11% до 270 млрд. йени (3,4 млрд. долара), след като земетресението и вълните цунами в Япония нарушиха производството и продажбите, съобщи Ройтерс.

Като повечето от конкурентите си Panasonic отложи обявяването на прогнозите заради липсата на яснота по последиците от земетресението.

Пазарните очаквания според усреднената оценка на 21 икономисти, интервюирани от Ройтерс, бе за печалба от 262,2 млрд. йени.

Производителят на телевизорите Viera и камерите Lumix обяви печалба от 305 млрд. йени през миналата година и съобщи през април, че през настоящата финансова година тя би нараснала до 310 млрд. йени, ако не бяха последиците от природното бедствие през март, което разруши заводи и сви вътрешното търсене.

Търсенето на навигационни системи за автомобили и автомобилна електроника бе слабо заради намаленото производство на коли в Япония, съобщи по-рано вестник Nikkei.

Според изследване на DisplaySearch Panasonic е на 4-то място в света по приходи от продажбата на телевизори с плосък екран след  Samsung Electronics, LG Electronics и Sony.

Очаква се обаче търсенето на телевизори в Страната на изгряващото слънце през тази година да спадне, след като през миналата година то нарасна заради  реализираната правителствена схема за поощряването му и включването към наземно дигитално разпространение.

„Като конкурентите си Sony и Sharp те също имат структурни недостатъци“, каза Макото Кикучи, главен изпълнителен директор на  Myojo Asset management. „Навсякъде в долния сегмент на пазара конкуренцията е ценова, а китайските и южнокорейските производители там имат предимство. В горния сегмент, например при  3D телевизорите, имаше надежди, но нещата не се развиват според очакванията“, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:13 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още