На фона на неотдавнашното изобилие от високи оценки на компании и първични публични предлагания (IPO), условията за пореден технологичен балон са налице. Разликата между технологичните и интернет компаниите обаче е от ключово значение, когато обсъждаме този въпрос, твърди Кийт Улкок, технологичен анализатор от компанията за инвестиционни изследвания 5th Column Ideas.
"Разбира се, тези оценки са изключителни, особено като се има предвид, че някои от постигат само маргинални печчалби", твърди той пред CNBC.
"Погледнете Microsoft, погледнете което и да е от големите имена, които през тази година се представят доста под очакванията. Няма технологичен балон, има интернет балон", твърди експертът.
По думите му този балон е започнал в Китай и китайските интернет акции, които тръгнаха нагоре през септември. Сега обаче те бележат остра корекция. "Интересно е, че в този процес Китай води Запада, а ние започваме да наваксваме", допълва Удлок.
Технологичният балон в началото на века включваше голям брой инвеститори на дребно, които в момента, поне засега, не бързат да се появят. Удлок обаче твърди, че технологичните акции без съмнение са привлекателни, особено в комбинация с разумно количество шум около тях.
"Трябва да познавате собствената си толерантност към риска и да сте наясно с какво си имате работа", казва Удлок.
"Когато купувате подобни акции, когато балонът започне да се надува, това ще бъде като влизане в матрицата, като лекарство, което променя ума. Когато балонът наистина дойде, дори и разумните хора могат да загубят разсъдъка си", предупреждава експертът.
"Нека да сме наясно, тези акции всъщност не могат да бъдат оценени, онова, което купувате са опции и единствената оценка, която според мен можете да използвате, е да наблюдавате обществената нагласа", заключава експертът.
преди 13 години Последния стадий на надуване ще бъде около излизането на Фейсбук на борсата,тогава ще настъпи лудостта(и баба Милка ще си купи акцийки!!),но дотогава има доста време... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Далече сме от балон и при интернет компаниите, защото се балонизират само социалните мрежи, а те не са целия интернет!Дори и при социалните мрежи е трудно да се говори за балон, а по скоро за опит за балонизиране, защото един от основните признаци на балонизирането е масовото навлизане на дребните инвеститори, което за сега не е факт!Инстутиционалните инвеститори могат да си прехвърлят микроскопични пакети на големи оценки още 10 години без проблем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Психологията на един балон:http://***.reader.bg/forum/5--/234--.htmlСори, че пак давам този линк, но много ме впечатли! отговор Сигнализирай за неуместен коментар