Потреблението на мултимедийно съдържание (напр. музика и видео) от собствениците на мобилни устройства е нараснало с 600% през първите пет месеца на 2011 година спрямо същия период на предходната година, показват статистически данни на компанията Limelight Networks, цитирани от блога gigaom.com.
С най-голям принос за този силен ръст на мобилно мултимедийно съдържание е бумът в продажбите на смартфони и таблети, както и интересът към мобилните приложения.
От Limelight Networks акцентират и на по-бързите процесори и по-големите екрани на най-новите телефони и таблети, както и на все повечето източници на видео материали, достъпни за потребителите, което им позволява да гледат видео съдържание не само вкъщи. Така например Netflix от миналия месец вече е приет в операционната система на Google - Android, въпреки че не се поддържа от всички устройства с Android. Ново видео решение предоставя и Squrl, но и старите фаворити YouTube и Facebook не губят очарованието си.
Силното потребление на мултимедията, разбира се, има и недостатъци - например изключителното увеличаване на трафика на данни, които се изискват за излъчване на видео към мобилните устройства. Много търговци вече са наясно със ситуацията и затова през тази година оповестиха намеренията си да премахнат плановете си за неограничен достъп до данни.
Тенденцията за нарастване на потреблението на медийно съдържание от собствениците на мобилни устройства ще продължи. Клиентите ще трябва да плащат повече за използваните от тях данни или да намерят алтернативни варианти чрез Wi-Fi мрежи, за да удовлетворят необходимостта си от употреба на медийно съдържание, пише още GigaOM.