IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Groupon влиза в супермаркетите с карти за лоялност

Ходът може да направи революция на пазара на хранителни продукти, коментира експерт

13:49 | 07.06.11 г.
Groupon влиза в супермаркетите с карти за лоялност

Американската компания за интернет продажби с намаление Groupon се впуска в традиционния бизнес с ваучери за намаления за хранителни стоки чрез тест, който ще се проведе днес от базираната в Спрингфийлд, Масачузетс Big Y. Очаква се в програмата да се включат и други вериги супермаркети и производители на пакетирани изделия.

Днешната сделка в Big Y ще се осъществи с помощта на карти за лоялност, съобщи AdvertisingAge. Клиентите могат да закупят пакет морски дарове на стойност 39,99 щатски долара срещу 24 долара. Предплатената сделка е заредена в сметките им, а намалението се получава на касата.

Така Groupon влиза в далеч по-пряка конкуренция с големите установени играчи на пазара на ваучери за намаления Valassis Communications и SmartSource на News Corp. Ходът се възприема и като възможност за компанията да преодолее някои ключови препятствия, които блокираха достъпа й до мултимилиардните бюджети за национални промоции на търговците на пакетирани стоки.

Първата сделка за пакетирани продукти на Groupon бе осъществена чрез General Mills в Сан Франциско и Минеаполис. При нея на клиентите директно бе доставяна кошница с продукти на стойност 40 долара, без да ходят до магазина.

Американците харчат 550 млрд. долара годишно за хранителни стоки, а производителите на пакетирани изделия отделят 35 млрд. долара годишно за промоции и маркетинг, твърди Том Шнайдер, президент на HaloEffect. Той добавя, че партньорството "има потенциал да направи революция на пазара на хранителни стоки".

Според Бен Шпрехер, вицепрезидент на отдела за маркетинг в Incentive Targeting, и други вериги за хранителни и пакетирани стоки ще се включат в подобни сделки през идните седмици. Той твърди, че използването на карти за лоялност като механизъм за осъществяването им разрешава редица проблеми, които до момента са пречили сделки на Groupon да се използват в супермаркетите.

Използването на програми за лоялност елиминира опасенията от измами, които по-рано караха редица играчи на пазара като Procter & Gamble да не приемат ваучери за намаления, разпространявани през интернет, твърди Шпрехер. Освен това данните за лоялност ще помогнат на супермаркетите и производителите на потребителски строки да си отговорят на важния въпрос, който измъчваше Groupon в други сектори на бизнеса й - дали тези сделки с големи намаления наистина се изплащат в дългосрочен план, добавя Шпрехер.

Ако получат достъп до тези данни, търговците на дребно и производителите на пакетирани стоки ще могат да разберат как нагласите на купувачите преди покупката се променят след използването на Groupon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още