Пазарният дял на Google Chrome през май е достигнал 12,52% спрямо 11,9% през април и 7,04% през май 2010 г., показва последният доклад на анализаторската компания Net Applications.
Според проучванията на компанията делът на Microsoft Internet Explorer за същия период е намалял от 55,1% на 54,3%. Броят на потребителите, които ползват Mozilla Firefox, не се е променил съществено и браузърът изпрати май с пазарен дял от 21,71% (през април - 21,6%). Продуктът на Apple - Safari - е увеличил пазарния си дял от 7,1% през април до 7,3% през май, показват още данните.
Преди две години, през юни 2009 г., Chrome се ползваше от едва 2,4% от потребителите, а Safari - от 3,79%.
Според анализаторите стабилно нарастващият пазарен дял на компанията Google позволява регулярно пускане на нови версии на Chrome. Така например на 9 май интернет гигантът представи бета версия на Chrome 12, независимо от факта, че стабилната версия на Chrome 11 се появи няколко седмици по-рано.
За съставянето на ежемесечния си доклад на всеки 30 дни Net Applications взима предвид вида браузър и операционна система при повече от 160 млн. посещения на сайтове в целия свят.
Що се отнася до ползваната операционна система, през май 2011 г. пазарът изглежда така: Windows е с 88,69% дял (91,3% май 2010 г.), следван от Mac OS X с 5,32% (5,26%), iOS с 2,38% (0,81%), Java ME с 1,15% (0,73%) и Linux с 0,91% (1,13%).
Пазарът на браузъри през май 2011 г.
Браузър | Пазарен дял |
---|---|
Microsoft Internet Explorer | 54.27% |
Firefox | 21.71% |
Chrome | 12.52% |
Safari | 7.28% |
Opera | 2.03% |
Opera Mini | 1.27% |
Netscape | 0.74% |
ACCESS NetFront | 0.04% |
Flock | 0.04% |
Mozilla | 0.02% |
Playstation | 0.02% |
Konqueror | 0.01% |
Obigo | 0.01% |
Microsoft Pocket Internet Explorer | 0.00% |
Danger Web Browser | 0.00% |
Blazer | 0.00% |
WebTV | 0.00% |
BlackBerry | 0.00% |
MaxThon | 0.00% |
iCab | 0.00% |
Lotus Notes | 0.00% |
Източник: Net Applications