IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Lenovo скочи над два пъти

Добрите резултати се дължат на възстановяването на покупките от корпоративни клиенти

16:25 | 26.05.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Председателят на Lenovo Лиу Чуандзи по време на пресконференцията в Хонг Конг. <em>Снимка: Ройтерс&nbsp;</em></p>

Председателят на Lenovo Лиу Чуандзи по време на пресконференцията в Хонг Конг. Снимка: Ройтерс 

Четвъртият по големина производител на персонални компютри в света, китайската компания Lenovo, обяви, че печалбата й за финансовата 2010 г. е скочила над два пъти на фона на възстановяването на търсенето в глобален мащаб, съобщиха световните агенции.

Компанията отчете печалба от 273 млн. долара, или 2,73 долара на акция за финансовата година, приключила на 31 март, спрямо печалбата от 129,4 млн. долара през предишната финансова година. Печалбата за четвъртото тримесечие е в размер на 42,13 млн. долара спрямо 12,8 млн. долара за същия период година по-рано. Запитани от Thomson Reuters I/B/E/S анализатори очакваха по-нисък резултат - печалба в размер на 36,7 млн. долара. 

Глобалните продажби са се увеличили с 30% до 21,6 млрд. долара. Според мениджърите на китайската компания растежът се дължи на силното търсене в Китай и други нововъзникващи пазари, както и на възстановяването на покупките от корпоративни клиенти, които отново купуват компютърна техника след световната криза от 2008 година.

Силната конкуренция в сферата на смартфоните и таблетите засега потиска  доброто настроение на китайската компания, но това може да се промени. Lenovo се надява да извлече добри печалби и от този сектор с новите си устройства ePhone и LePad, които бяха представени в началото на май, но ще бъдат на пазарите в Европа и САЩ едва след няколко месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още