Силното представяне при корпоративните продажби е помогнало на американската компания Dell да утрои печалбата си на годишна база през първите три месеца на 2011 година. Въпреки добрия резултат обаче, от отчета се виждат и негативни сигнали, свързани основно със слабото потребителско търсене, пише Ройтерс.
Печалбата на Dell за първите три месеца на годината е 945 млн. долара, или 49 цента на акция, след като за същия период на миналата година положителният резултат е бил 341 млн. долара, или 17 цента на акция.
Приходите на компанията са се увеличили с 1 на сто на годишна база до 15 млрд. долара.
Предварителните прогнози на анализаторите бяха за печалба от 43 цента на акция и приходи от 15,4 млрд. долара.
Добрата новина за компанията са продажбите на големите корпоративни клиенти, които са нараснали с 5 на сто до 4,5 млрд. долара. В същото време обаче продажбите на дребно са се свили със 7 на сто.
Добрият отчет на Dell бе отразен и от пазарните участници, като след публикуването на резултатите акциите на компанията се изстреляха с 6,2 на сто до 16,88 долара за брой.