Nokia ще спре да ползва бранда Ovi за продажба на музика, игри и мобилни приложения, съобщиха световните агенции.
Компанията обяви плановете си да загърби четиригодишния проект и за в бъдеще да предлага същите услуги под името Nokia Services.
В началото на проекта много от критиците на Ovi твърдяха, че това е необмислена и прибързана реакция спрямо магазина за приложения на Apple. Въпреки това до 2011 г. клиентска база на Ovi е сваляла средно 5 млн. продукта на ден.
Решението за промяна бе обявено от редактора на блога на марката Ovi Пино Бонети. По думите му основната причина за тази промяна е желанието на компанията да използва добрия капитал на марката Nokia. Той увери, че името ще бъде единствената промяна.
В Ovi потребителите можеха да намерят музикални и навигационни услуги, но също така и игри. Новите клиенти на Nokia ще забележат промяната още през юли по брандинга на новите апарати. Настоящите потребители ще трябва да актуализират софтуера за приложенията си.
Финландският производител беше принуден да премисли своята стратегия през последните години заради засилващата се конкуренция. Световният пазарен дял на компанията е спаднал от 33% през април 2010 г. до 29% през април 2011 г., според данни на Strategy Analysis.