Китайската интернет компания Alibaba обяви ръст на печалбата си от 37% на годишна база за първото тримесечие на годината. С основна заслуга за увеличения положителен резултат са нарасналите приходи от платени услуги на сайтовете на компанията, пише MarketWatch.
Печалбата на компанията за тримесечието е 452,5 млн. юана (69,6 млн. долара), след като за същия период на миналата година тя бе 330 млн. юана. Предварителните очаквания на анализаторите бяха за положителен резултат от 425,4 млн. юана.
Приходите на Alibaba са нараснали с 25,5 на сто на годишна база – от 1,22 до 1,53 млрд. юана.
През последното тримесечие фокусът на Alibaba се е изместил от привличането на нови потребители към увеличаване на приходите на потребител. Това се случва основно чрез предлагане на услуги с добавена стойност като допълнителни опции за реклама например.
Пренасочването на фокуса може да предизвика забавяне на ръста на приходите, коментират анализатори.
Клиентите на една от основните услуги на платформата за сделки на Alibaba “China gold supplier” са намалели с 4 820 до 116 454 души към края на тримесечието. Според компанията това се дължи отчасти на въвеждането на по-скъп абонаментен план, в който обаче се съдържат повече възможности за реклама и бизнес контакти.