Следващият голям ъпдейт на операционната система Android с кодовото име Ice Cream Sandwich ще бъде идентичен за всички уреди със системата, като смартфони и таблети. Новият API интерфейс ще помогне за това приложенията да се конфигурират автоматично за използваното устройство, така че няма да се налага разработчиците да правят версии за всеки един уред и версия на Android, стана ясно в началото на годишната технологична конференция за разработчици Google I/O.
Ice Cream Sandwich се очаква да излезе на пазара през четвъртото тримесечие, а междувременно Google ще пусне Android 3.1, ъпдейт за операционната система Honeycomb. С него таблетите ще могат да се превръщат в USB-Host устройства, пишат технологичните блогове.
Дългоочакваното събитие на конференцията бе представянето на бета версия на услугата Music. Плеърът ще позволява на потребители да качват своя собствена музика на сървърите на Google, която впоследствие да слушат на таблетите, смартфоните и компютрите си през интернет, без да е необходимо да я свалят. Подобна услуга от март насам предлага и Amazon - Cloud Drive и Cloud Player. Засега услугата ще е достъпна само в САЩ и само с покани. В тестовия си вариант Music Beta е безплатна, но е ограничена до 20 000 песни на потребител.
Google обаче все още не е сключил договори с големите звукозаписни компании. Този проблем ще бъде избегнат посредством предлагането на услуга, чрез която потребителите да слушат вече закупена музика, а не такава, която да е предназначена за споделяне на файлове или свалянето им срещу заплащане. Въпреки това преговорите между Google и звукозаписните компании продължават.
По данни на Google броят на устройствата с Android вече е достигнал 100 млн., а в момента ежедневно се активират по 400 хил. нови. Достъпни са 310 различни устройства в 112 страни. В Android Market вече има 200 хил. приложения, а досега от магазина са изтеглени 4,5 млрд. приложения. За платформата пишат софтуер 450 000 автори.
Междувременно Android Market започва да предлага и филми под наем, като лентите ще струват от 2 долара. Наскоро същата услуга започна да се предлага и от най-големия уебсайт за видео споделяне в интернет YouTube, който е собственост на Google.