Приходите на Globul и Germanos през първите три месеца на 2011 година са в размер на 96,4 млн. евро. Това се равнява на спад от 7,3 на сто на годишна база спрямо постигнатите 104 млн. евро за същия период на миналата година, съобщават от мобилния оператор.
По-значителен е спадът на печалбата преди лихви, данъци и амортизации. Той е в размер на 9,9 на сто на годишна база до 37,3 млн. евро. За първите три месеца на миналата година показателят бе на ниво 41,4 млн. евро.
Като причина за влошаващите се резултати мобилният оператор посочва неблагоприятната макроикономическа ситуация, която предизвиква ниски нива на потребление. Освен това, като резултат от засилената конкиренция, се е стигнало до спад в крайните потребителски цени в бизнес сегмента.
От Globul съобщават за ръст на клиентите с абонаментни програми от 8 на сто на годишна база до 2,3 млн. души. Това се равнява на 58,6 на сто от общия брой на клиентите на компанията.
Средното потребление на клиентите на Globul през първите три месеца от 2011 г. e продължиlo да се увеличава и e достигнаlo 147 минути на месец, или с 16% повече от същия период на миналата година. Средният приход от един потребител e достигнаl 15 лв., което е с 10% по-малко от първото тримесечие на 2010 г.