IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Максималната продължителност на договора с мобилен оператор става две години

Срочен договор може да бъде продължен само при изрично съгласие на абоната, предвиждат промени в новия Закон за електронните съобщения

12:52 | 03.05.11 г. 3
Автор - снимка
Създател
<p>
	Новите текстове в ЗЕС би трябвало да защитават по-добре потребителите. <em>Снимка</em>: Ройтерс</p>

Новите текстове в ЗЕС би трябвало да защитават по-добре потребителите. Снимка: Ройтерс

Петнадесет телекомуникационни оператори и доставчици и три организации за защита на потребителите изпратиха писмени предложения и коментари по време на общественото обсъждане на промените в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Проектозаконът беше качен за публична дискусия на сайта на ведомството. Предстои съгласуване на проекта за промени в ЗЕС, след което министърът на транспорта Александър Цветков ще го внесе за одобрение от правителството.

Промените са насочени главно към защита на правата на потребителите. За първи път се въвежда задължение мобилният оператор да информира абоната още преди подписването на договор за продължителността на контракта, условията за подновяване, неустойки при предсрочно прекратяване и всички параметри на услугата. Предвижда се и ограничаване на максималната продължителност на договорите до 24 месеца (в момента има и 3-годишни договори). 

Срочен договор може да бъде продължен само при изрично съгласие на абоната за условията за преподписване на документа. Ако потребителят не даде одобрение, договорът се преобразува в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, без абонатът да дължи неустойки за това.

Условията за прекратяване на договора между мобилен оператор и негов абонат не може да са пречка при смяна на оператора, независимо от продължителността на договора, предвиждат още законовите промени. Освен това, в общите условия към договорите мобилните оператори се задължават вече да уведомят абоната си за датата на изтичане на договора не по-късно от два месеца преди тази дата в месечната фактура или „чрез обичайно използваните начини за комуникация“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:20 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
jmi4ko
преди 13 години
Аз съм с мегалан , и да ви кажа , нямам грижи за интернета , а добре , че си махнах телефонията през мобилтел, яки сметки ми дънеха.....,обаче се усетих отдавна ,още преди няколко години . :) :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
Diankata
преди 13 години
ми не знам за тях, ама аз откакто си пуснах нета с М-Тел съм много доволна. Добра е връзката и не ми прекъсва изобщо!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Dobromir Manchev
преди 13 години
Със сигурност е така. Е, не всички оператори предлагат добър интернет, де - виваком например яко се дънят ама както и да е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още