Пазарът на интернет реклама в САЩ през 2010 г. отбеляза ръст от 15%, достигайки рекордните 26 млрд. долара. Това сочат данните на проучване на PricewaterhouseCoopers (PWC), цитирано от АР.
Предишният рекорд беше поставен през 2008 г., когато приходите от интернет реклама в САЩ достигнаха 23,4 млрд. долара. През 2009 г. пазарът на интернет реклама се сви с 3 на сто заради икономическата криза.
Признаци за това, че пазарът на интернет реклама е подобрил докризисните си показатели имаше още когато излязоха резултатите за третото тримесечие. Според тях американските компании са реализирали реклама в интернет за 6,4 млрд. долара, което беше най-високата дотогава тримесечна стойност на този показател.
През последното тримесечие на миналата година обаче беше достигнат нов тримесечен рекорд – приходите от реклама в интернет в САЩ достигнаха 7,4 млрд. долара.
Най-популярният вид онлайн реклама в САЩ през миналата година е рекламата при търсене на информация в мрежата. На нея се пада 46% от пазара на интернет реклама, или 12 млрд. долара.
В рамките на проучването PWC за пръв път са анализирали и пазара на мобилна реклама. Според приблизителните оценки за миналата година в САЩ той е около 500-600 млн. долара.