Над 100 хил. китайци и виетнамци играят онлайн интернет игри, за да събират „злато“ и други артефакти, които да продават на играчи от Европа и САЩ, разкрива изследване на Световната банка, цитирано от BBC.
Глобалният пазар на подобни виртуални стоки възлиза най-малко на 3 млрд. долара, се казва в изследването.
Около 75% от продажбите се генерират от така наречените „златни фермери“, които наемат служители, които играят, за да събират артефакти за продажба в реалния свят.
Насърчаването на тези виртуални услуги може да помогне за развитието на много бедни страни, се казва в доклада на Световната банка.
Много популярни интернет игри, като Lineage и World of Warcraft залагат на артефакти, които играчите събират за своите виртуални герои. По-добрата екипировка прави героите по-силни и играта по-разнообразна.
Някои от артефактите могат да бъдат намерени в играта, след като бъде убито дадено чудовище, или пък могат да бъдат купени от други играчи, които са ги направили или намерили.
Все повече играчи от Западна Европа и САЩ, които не могат да си позволят да играят продължително време, купуват виртуална валута, екипировка или дори развити до високо ниво герои от играчи от Китай и Виетнам.
Около 25% от играчите в подобни игри харчат истински пари, за да купуват виртуални артефакти, разкрива докладът.
Цените на някои артефакти достигат суми от порядъка на 5 хил. до 6 хил. евро.
Най-големите доставчици на артефакти са се превърнали в истински бизнеси. Поне 8 китайски компании, които наемат служители, за да играят онлайн игри с цел да събират артефакти с комерсиална цел, имат годишен оборот от по над 10 млн. долара.