Милиони хора са застрашени от интернет измамници след мащабна кражба на лични данни за милиони потребители от архив на маркетингова компания, пише New York Times.
След мащабна хакерска атака са били откраднати имената и имейл адресите на клиенти на някои от най-големите американски компании, сред които JPMorgan Chase, Citibank,Target и Walgreens.
Въпреки че броят на засегнатите потребители не е известен, според анализаторите, ако погледнем компаниите, чийто клиенти са станали жертва на атаката, пробивът е сред най-големите в историята. Хакерската атака може да доведе до ръст на измамите по интернет чрез електрони съобщения, които изглеждат все едно са изпратени от легитимни бизнеси, но всъщност имат за цел да откраднат лична информация като номера на банкови сметки и пароли.
„Изтичането на данни определено е огромно“, казва Майкъл Климан, експерт по интернет сигурност на Калифорнийския университет в Сан Диего.
Поразената рекламна компания Epsilon, която управлява списъци с имейли на клиенти за стотици бизнеси, оповести инцидента в кратко съобщение в петък. Размерът на компрометираната информация обаче стана ясен едва в понеделник, след като банки, търговски вериги и други компании предупредиха клиентите си да внимават за фалшиви електронни писма.
Въпреки че електронната поща на потребителите сама по себе си не е уязвима, според експертите ако престъпници успеят да свържат имена и компании, като например определена банка, обслужваща даден клиент, те могат много умело да подведат потребителите да разкрият още лична информация.
Компаниите, които са предупредили клиентите са или са признали, че са засегнати, включват Barclays Bank, U.S. Bancorp, Walt Disney, Marriott, Ritz-Carlton, Best Buy, L. L. Bean, Home Shopping Network, TiVo и College Board.