Интернет компанията Google ще въведе промени в своята онлайн търсачка, с които да направи „по-социални” резултатите при търсене в интернет.
За тази цел потребителите ще могат да препоръчват със специален бутон резултати от търсенето в световната мрежа, които са намерили за полезни.
Това е поредният ход от страна на Google в все по-ожесточената битка с Facebook и други социални мрежи за надмощие на интернет рекламния пазар, пише Wall Street Journal.
Новата функция на търсачката на Google ще е заимствана от социалните мрежи и ще представлява отделен бутон „+1”, чрез който потребителите ще могат да гласуват за съдържание в резултатите от търсенето и да го препоръчват на своите приятели.
От Google посочват, че евентуално ще променят и начина, по който уебсайтовете са подредени в самото търсене, на базата на това какво са харесали потребителите и са оценили като полезно.
Промяната в търсачката може да промени начина, по който хората използват Google, смятат анализатори. Тя ще е достъпна за онези потребители, които имат профили в Google и ще обхваща препоръките само от техни приятели.
Този ход е поразителен, защото именно алгоритъмът в търсачката на Google, разработен преди повече от десет години от съоснователите на компанията Лари Пейдж и Сергей Брин, я превърна в една от технологичните компании с най-голяма пазарна капитализация.
Този алгоритъм и резултатите от онлайн търсене накараха милиони хора по света да се обръщат към Google всеки ден. Рекламите, които се появяват при търсенето, все още са по-голяма част от годишните приходи на Google за близо 30 млрд. долара.
„Социализирането” на търсачката на Google идва, след като компанията направи няколко неуспешни опита за създаване на собствена социална мрежа, включително и услугата Google Buzz.
По-рано през тази седмица стана ясно, че компанията се е съгласила да отговори на жалбата от страна на Федералната търговска комисия в САЩ за нарушения за неприкосновеността на личните данни от времето, когато стартира Google Buzz.