Microsoft и Apple са наели лингвисти, които да служат като експерти в битката им за използването на термина “App Store”, който производителят на iPhone и iPad иска да регистрира като търговска марка и да запази само за собствения си онлайн магазин за приложения – Apple App Store.
Microsoft е подала вчера поредното си оплакване в патентната служба в САЩ по този въпрос, което включва и становището на езиков експерт.
Той подкрепя тезата на софтуерния гигант, че съществителното "App Store" е родово и не трябва да се предоставя като запазена марка на Apple, пише Wall Street Journal.
„Сложното съществително app store означава просто магазин, в който приложения се предлагат за продан, което е просто определение на самото съществително”, казва в становището си за Microsoft лингвистът Роналд Бътърс.
Microsoft наема Бътърс, за да пребори езиковия експерт на Apple Робърт Лионърд, който твърди, че "App Store" е собствено съществително име и заслужава да бъде търговска марка, въпреки че думите в него са родови когато са поотделно.
Лионърд е получил по 350 долара на час за услугите си, докато на Бътърс са били платени по 400 долара на час, показват подадените в патентната служба документи.
Правната битка за термина “App Store” се превърна в отличен пример за това колко враждебно настроени са станали технологичните компании след рязкото увеличение на продажбите на смартфони и таблетни компютри.
Почти всички производители на мобилни устройства активно съдят свои конкуренти или се защитават в съдебни дела. Редица технологични компании, от производителя на мобилни телефони Nokia до притежателя на патенти Eastman Kodak съдят Apple за нарушени патенти или права.
Apple в същото време заведе дело срещу Amazon заради името на нейния магазин за приложения за мобилни устройства Amazon App Store.
Apple подава молба за регистриране на търговската марка "App Store" през 2008 г., след като създава онлайн магазина си за приложения за iPhone.