Медийната компания New York Times Co. съобщи, че ще започне да таксува читателите, които не се абонират за едноименния й вестник, за достъп до интернет страницата на изданието.
Промяната ще влезе в сила от 28 март и за да получат неограничен достъп до сайта на New York Times през един компютър или мобилен телефон, читателите ще трябва да плащат по 15 долара на всеки четири седмици, пише Bloomberg.
Неограниченият достъп до версията на вестника за таблетен компютър ще струва 20 долара за четири седмици, а за достъп до онлайн изданието от произволен компютър или друго устройство с интернет цената е 35 долара за четири седмици.
Новата стратегия на собственика на вестника - Times Co., цели да увеличи приходите й, след като тези от печатна реклама и разпространение намаляха значително по време на кризата.
Приходите на Times Co. намаляха с 1,9% през миналата година до 2,39 млрд. долара, което е четвърти пореден годишен спад.
Според анализатори този ход илюстрира бъдещето на медийната компания.
Читателите, които не са абонирани, ще имат все още безплатен достъп до 20 статии месечно и до заглавната страница на NYTimes.com.
Акциите на Times Co. поскъпнаха с 3 цента до 8,89 долара за брой на Нюйоркската фондова борса вчера и са загубили 9,3% от началото на годината.
Интернет страницата на вестника е увеличила своята аудитория до около 49 млн. уникални месечни посетители през януари от 45 млн. през декември, по данни на изследователската компания ComScore.
Приходите от онлайн реклама в САЩ се увеличиха с 13,9% до 25,8 млрд. долара през 2010 г., според данни на EMarketer. Това бе първата година, в която онлайн рекламата надмина като приходи печатната реклама във вестниците, която се сви с 8,2% до 22,8 млрд. долара през 2010 г.