Еуфорията около първичното публично предлагане на акции (IPO) на уебсайта за търговия с групови отстъпки Groupon вдигна пазарната му оценка до внушителните 25 млрд. долара.
Това са разкрили пред Bloomberg източници, запознати с преговорите, които Groupon води с няколко банки в момента относно своето IPO. Очаква се то да бъде осъществено до края на тази година.
Пазарната оценка от 25 млрд. долара е впечатляваща за компания, основана преди около две и половина години. Според двата източника на Bloomberg, пожелали да останат анонимни, първичното публично предлагане на Groupon ще я оцени на най-малко 15 млрд. долара.
Компанията се превърна в най-големия онлайн доставчик на ежедневни групови купони за отстъпки при покупка на стоки и услуги през последните две години, като навлезе в стотици нови градове и удвои своята потребителска база за последните три месеца до 70 млн. души.
Това увеличи значително пазарната й оценка за кратък период от време. Google направи през декември оферта за нейното придобиване за 6 млрд. долара, която Groupon отхвърли.
В момента най-големият сайт за групово пазаруване в света оперира в около 500 града в пет страни в сравнение с 300 по времето, когато Google направи опит да го придобие.
Groupon бе оценена на около 1,3 млрд. долара през април миналата година, когато привлече финансиране за 135 млн. долара от инвеститори, включително Digital Sky Technologies.
През януари стана ясно, че Goldman Sachs и Morgan Stanley са обсъждали поемането на емисията на Groupon. Тези срещи са били фокусирани върху оценка на бъдещо IPO от 15 млрд. долара.
Базираната в Чикаго Groupon предлага ежедневни купони за отстъпки при масово пазаруване, достигащи 90% от цената на стоките и услугите на местни бизнеси, като ресторанти, салони за красота или магазини за дрехи.
При осъществяването на групова покупка с отстъпка Groupon поделя печалбата с компанията, реализирала продажби.
Groupon обаче е изправена пред растяща конкуренция от съперници като LivingSocial, и дори Google и Facebook. LivingSocial е на път да получи финансиране за 400 млн. долара, което ще й даде пазарна оценка от над 2 млрд. долара, посочиха миналата седмица източници, които са запознати с преговорите.
От Groupon са отказали да коментират информацията. Мрежата за търговия с отстъпки оперира на територията на САЩ, Канада, Великобритания, Тайван и Турция.
преди 13 години MOЛЯ,РЕДАКТОРИТЕ ДА ЧЕТАТ !!! .......LivingSocial е на път да получи финансиране за 400 млрд.??????????????? долара, което ще й даде пазарна оценка от над 2 млрд.?????????????????? долара, посочиха миналата седмица източници, които са запознати с преговорите. СЕРИОЗНА И УВАЖАВАЩА СЕБЕ СИ МЕДИЯ,НЕ ДОПУСКА ТАКИВА ГЛУПАВИ ГРЕШКИ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар