Приходите от реклама в американските вестници са достигнали 25-годишно дъно, тъй като маркетинговите бюджети се пренасочват към интернет, предаде AP.
През миналата година рекламодателите са похарчили 25,8 млрд. долара за реклама в хартиените и електронните издания на вестниците, според данните на националната организация на издателите в САЩ Newpaper Association of America. Това е най-ниското ниво от 1985 г., когато рекламата във вестниците е била за 25,2 млрд. долара.
Като се отчете инфлацията, рекламата във вестниците сега е на равнището отпреди почти 50 години. През 1962 г. вестникарските реклами са били на обща стойност 3,7 млрд. долара, което съответства на около 26 млрд. долара днес.
Рекламата в печатните издания намалява през всяка от последните пет години, като драстично сви основния източник на приходи за издателите. Въпреки че икономиката постепенно се подобрява, вестниците все още имат по-малки приходи, тъй като рекламодателите се обръщат към безплатни или по-евтини алтернативи в интернет.
Вестниците залагат на електронните си издания за повече приходи. Онлайн рекламата е донесла 3 млрд. долара на вестниците миналата година, което е ръст от 11% спрямо предходната година. Междувременно печатните им реклами са намалели с 8% до 22,8 млрд. долара.