Онлайн търговията се оказа големият победител по време на коледния сезон на 2010 г., когато много пазари регистрираха ръст в интернет потреблението, което доведе до повишение на продажбите на дребно като цяло, сочи нов доклад.
По-ниските цени, по-добрите възможности за доставки и ръстът в броя на търговците, предоставящи възможност за онлайн пазаруване, допринесоха за значителното повишение на онлайн продажбите, се казва в анализ на консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE).
Продажбите в интернет нараснаха значително по-бързо в сравнение с общите продажби на дребно в няколко ключови европейски пазара.
Най-голям ръст бе отчетен в Холандия, където продажбите през интернет се повишиха с 40% в сравнение с година по-рано между ноември и декември 2010 г. Тя бе следвана от Великобритания с ръст от 25% през декември и Франция с 24% също през декември.
“Огромният ръст на онлайн продажбите е отражение на фундаментална промяна в модела на пазаруване, тъй като повече и повече купувачи пазаруват онлайн, за да се възползват от по-добрите цени и удобството”, коментира Питър Голд, директор в CBRE.
“За международните търговци все още има значителни възможности да увеличат своите интернет продажби в Европа, особено на новите онлайн пазари в региона на ЦИЕ. Търговците съзнават значението на силното онлайн присъствие, за да подкрепят своята обща стратегия за ръст”, добавя той.
Въпреки че по-развитите пазари в Западна и Северна Европа отчетоха най-големия обем онлайн продажби през 2010 г. и в момента има ясно изразено разграничение север-юг и изток-запад в разпространението на онлайн продажбите, навиците за пазаруване в ЦИЕ се променят и растящата роля на онлайн търговията е очевидна.
Полша се посочва като пазарът с шанс за най-голям ръст в онлайн търговията през 2011 г. Тя отчете най-голямо повишение в Европа през 2010 г. по отношение на общите продажби на дребно.
Като цяло продажбите на дребно през коледния сезон на 2010 г. останаха без промяна, тъй като потребителите бяха все по-предпазливи за своите разходи поради ограничителните мерки, които бяха въведени в редица страни, лошото време, растящи данъци и цени в някои пазари.
Въпреки това през втората половина на годината продажбите се повишиха в ЦИЕ и Русия. В Полша ръстът за декември бе 12% в сравнение с предходния декември, следвана от Унгария с 5%.
Скандинавските страни също се представиха добре, като Швеция регистрира ръст от 3,4%.
преди 13 години А за България няма ли кой от нашите да си направи труда и да посочи някакви изчисления или тук на онлайн търговията не може да й се хване края? отговор Сигнализирай за неуместен коментар