Британският регулатор на телекомуникациите Ofcom разреши излъчването на продуктово позиционирана реклама (product placement) в повечето предавания по телевизията, но при определени условия, се казва в съобщение на регулатора, цитирано от РИА Новости.
Съгласно нововъведените правила телевизионните оператори ще могат да излъчват платена продуктово позиционирана реклама по време на игрални филми и предавания с развлекателен, художествен и спортен характер. В тези случаи обаче на екрана за по 3 секунди в началото и края на програмата ще се появява задължително черно-бяло изображение на буквата „Р“.
Продуктово позиционирана реклама е забранено да се излъчва в информационни и детски програми, както и в предавания за правата на потребителите. Този вид реклама продължава да се забранява за храни и напитки с повишено съдържание на мазнини, сол и захар.
„Всякакъв вид продуктово позиционирана реклама трябва да бъде оправдана от редакционна гледна точка и не трябва да бъде излишно натрапчива“, се отбелязва в съобщението на британския регулатор.
Продуктово позиционираната реклама, както и досега, е забранена за излъчване по обществените канали, финансирани от данъкоплатците.
Този вид реклама е широко разпространен в някои страни и преди всичко в САЩ. Във Великобритания обаче среща сериозен отпор от страна на църквата и здравни организации.