IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В Англия разрешават частично продуктово позиционирана реклама по телевизията

Продуктово позиционираната реклама, както и досега, е забранена за излъчване по обществените канали, финансирани от данъкоплатците

18:10 | 28.02.11 г.
Автор - снимка
Създател
В Англия разрешават частично продуктово позиционирана реклама по телевизията

Британският регулатор на телекомуникациите Ofcom разреши излъчването на продуктово позиционирана реклама (product placement) в повечето предавания по телевизията, но при определени условия, се казва в съобщение на регулатора, цитирано от РИА Новости.

Съгласно нововъведените правила телевизионните оператори ще могат да излъчват платена продуктово позиционирана реклама по време на игрални филми и предавания с развлекателен, художествен и спортен характер. В тези случаи обаче на екрана за по 3 секунди в началото и края на програмата ще се появява задължително черно-бяло изображение на буквата „Р“.

Продуктово позиционирана реклама е забранено да се излъчва в информационни и детски програми, както и в предавания за правата на потребителите. Този вид реклама продължава да се забранява за храни и напитки с повишено съдържание на мазнини, сол и захар.

„Всякакъв вид продуктово позиционирана реклама трябва да бъде оправдана от редакционна гледна точка и не трябва да бъде излишно натрапчива“, се отбелязва в съобщението на британския регулатор.

Продуктово позиционираната реклама, както и досега, е забранена за излъчване по обществените канали, финансирани от данъкоплатците.

Този вид реклама е широко разпространен в някои страни и преди всичко в САЩ. Във Великобритания обаче среща сериозен отпор от страна на църквата и здравни организации.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:21 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още