Компанията за разработка на онлайн игри Zynga, която е собственик на няколко от най-популярните приложения във Facebook, си е осигурила значително финансиране в размер на 500 млн. долара от група частни инвеститори.
Това е поредния етап от набирането на капитал, като сделката ще даде на компанията пазарна оценка над 10 млрд. долара. Това са посочили пред Wall Street Journal източници, запознати с въпроса, но пожелали анонимност.
Базираната в Сан Франциско компания води преговори с група нови инвеститори, включително с взаимните фондове T. Rowe Price Group Inc и Fidelity Investments, както и инвестиционната банка Morgan Stanley за набиране на средства. Един от сегашните инвеститори в Zynga - Kleiner Perkins Caufield & Byers, също е заявил готовност да увеличи дела си допълнително.
Zynga притежава повече от 50 онлайн игри и приложения с 274 млн. потребители месечно, по данни на компанията за онлайн проучвания AppData.com. Компанията е разработила и три от най-популярните приложения във Facebook – игрите FarmVille, CityVille и Mafia Wars.
CityVille е най-разпространената игра в социалната мрежа Facebook с 95 млн. потребители месечно.
Пазарна оценка от близо 10 млрд. долара е внушителна за компания, която е едва на няколко години. Тя обаче идва след вълната от сделки за частно финансиране на редица стартиращи интернет компании, включително социалните мрежи Facebook и Twitter.
Те, подобно на Zynga, засега предпочитат да избягват листването на публичните фондови борси и водят преговори с частни инвеститори вместо това, което прави придобиването на дял в тях недостъпно.
През миналата седмица Wall Street Journal обяви, че Zynga води преговори за финансиране от 250 млн. долара, но силният интерес от страна на инвеститорите е увеличил сумата двойно, както и пазарната й оценка през последните няколко дни.
По-рано днес от Zynga съобщиха, че пускат версия на CityVille на турски и индонезийски език в допълнение към петте основни езика – английски, френски, италиански, немски и испански. От Business Wire съобщават, че индонезийският и турският са сред петте най-активно използвани езици от потребителите на Facebook.