Интернет компанията Google съобщи, че ще направи резултатите от търсенето в своята онлайн търсачка „по-социални”, предава Wall Street Journal. За тази цел резултатите от претърсването на глобалната мрежа ще бъдат смесвани със съдържание, което приятели на потребителя са споделили или създали в социални мрежи.
Промяната е част от усилията на Google да се адаптира по-добре към бързо променящото се интернет пространство, в което потребителите все повече разчитат на социални медии като Facebook и Twitter, за да намират нужното им съдържание и продукти в мрежата.
Google разкри, че ще въведе резултати от социални мрежи в търсенето през 2009 г., но те попаднаха в долната част на страницата. След промените в онлайн търсачката, оповестени вчера, съдържанието, споделено от приятели във Flickr, Blogger или Twitter, ще се появява редом с основните резултати от търсенето в Google.
По този начин от Google смятат, че потребителите ще получат още повече информация от тези хора, които са им близки.
Google въвежда и нови настройки за сигурност, които ще позволят на потребителите да решат дали да разкриват връзката между своя профил в Google и този в социални мрежи като Twitter или LinkedIn.
Опитът на Google да разшири резултатите от социални мрежи при търсене в интернет е израз на желанието на компанията да задържи потребителите и рекламодателите, които все потече мигрират към социални мрежи.
От Google уточняват, че социалната функция за търсене няма да включва страници, които са били маркирани от потребителите във Facebook в бутона "Харесва ми”.
Опцията за социални резултати от търсенето ще е достъпна само за тези потребители, които са влезли в своя профил в Google.