IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителите на социални мрежи в Китай ще достигнат 265 млн. тази година

Очакванията са до 2015 г. в страната да има 488 млн. потребители на социални мрежи

17:33 | 15.02.11 г.
Потребителите на социални мрежи в Китай ще достигнат 265 млн. тази година

Маркетолозите, които планират експанзия в Азиатско-тихоокеанския регион, няма как да пренебрегнат Китай. Брутният вътрешен продукт на страната продължава да расте с над 10% на година, а броят на интернет потребителите се увеличава с всеки изминал ден, пише eMarketer.

„С доближаването на проникването до точката на насищане потребителите усвояват активности, които отразяват тези на Запад, но остават изразено китайски“, казва Майк Фрогат, анализатор в eMarketer и автор на проучване за маркетинга в социални мрежи в Китай. „Появиха се разнообразни нови категории от онлайн развлечения до групово пазаруване и социални медии.”

Те сочат изразено предпочитание на социалните мрежи. По данни на eMarketer 265 млн. интернет потребители в Китай ще използват социални мрежи поне веднъж месечно тази година, ръст от 28% спрямо 2010. Очакванията са до 2015 г. в Китай да има 488 млн. потребители на социални мрежи. Ръстът ще отслабне с увеличаване на проникването до 9% през 2015 г.

„Въпреки че социалните мрежи в Китай ще увеличат обхвата си, сайтовете често имат силно обособени аудитории“, посочва Фрогат. „Изборът как да се достигне до тях може да предопредели успеха или провала на дадена кампания в социалните мрежи.”

Потребителите на социални медии в страната следят с интерес официалните сайтове на продукти и марки, включително блогове, микроблогове и социални мрежи. Проучване на OgilvyOne Worldwide разкрива, че следенето или „сприятеляването“ с марка е втората най-популярна активност в социалните мрежи, заедно със споделянето на линкове.

„Много марки вече активно се обсъждат и анализират от потребителите на социални медии. Участието в разговора, макар и да не го определя, може да даде на маркетолозите представа за това какво искат потребителите от техните продукти”, коментира Фрогат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:36 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още