JPMorgan планира да стартира фонд на стойност между 500 млн. и 750 млн. долара за инвестиции в компании от сектора на интернет и дигиталните медии, съобщи Wall Street Journal.
Според информацията на вестника, цитирана от Ройтерс, преди около две седмици са били изпратени маркетингови материали на потенциални инвеститори.
Ходът идва на фона на засилващ се интерес към социалните мрежи. Силно нараства и интересът на инвеститорите и оценките на частни интернет компании като Facebook, Zynga и Groupon.
LinkedIn Corp обяви планове да стане публична тази година, което се счита за потенциален тест на инвеститорския апетит за социални мрежи преди дълго очакваното предлагане на Facebook.
Facebook наскоро привлече финансиране за 1,5 млрд. долара в сделка, която оцени най-голямата социална мрежа в света на 50 млрд. долара.
Наскоро от Facebook обявиха, че планират да разкрият публично финансовите си резултати до април 2012 г. - регулаторно изискване заради броя акционери на компанията и ход, който според някои може да води към публично предлагане на акции.
От JPMorgan не са били открити за коментар.