Потребителите продължават да променят начина, по който прекарват времето си в интернет. Израз на тази тенденция е проучване на ComScore за използването на уеб базираните електронни пощи в САЩ.
Данните на ComScore за тенденциите в дигиталния сват показват, че иновативните системи за комуникация, каквито са Facebook и Twitter, както и мобилните комуникации, продължават да доминират като дял от времето, прекарано в глобалната мрежа. В същото време делът на сайтовете за електронна поща устойчиво пада.
При представянето на платформата за изпращане на съобщения миналия ноември изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг посочи, че един от основните мотиви за разработването на този продукт е простият факт, че тийнейджърите се отказват от имейлите.
„Децата в гимназията не използват електронни писма. Те пращат много SMS-и. Хората искат по-леки канали за общуването си – такива като SMS-ите и съобщенията в мрежата“, посочи тогава Зукърбърг.
Шефът на Facebook очевидно е прав – времето, прекарано от американските тийнейджъри (12-17 години) в сайтовете за електронни пощи, е намаляло с цели 59 на сто на годишна база през декември. Във възрастовата граница 18-24 години понижението е доста по-малко – 1 на сто.
Хората между 25- и 35-годишна възраст са намалили престоя си в сайтовете за изпращане на писма с 18 на сто, а тези между 35 и 44 години – с 8 на сто. Увеличение на престоя в този тип сайтове има само при американците на възраст над 55 години.
Като цяло, използването на подобни сайтове се е понижило с 8 на сто.