Всеки месец на 20-о число ще има протест срещу мобилните оператори. Това съобщи председателят на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги Янаки Ганчев след среща с депутати от „Синята коалиция” в парламента, пише Dnes.bg.
Те от своя страна се ангажираха да внесат поправка в закона за защита на потребителите. Предложението ще бъде обезщетението за предсрочно прекратяване на договор с мобилен оператор да бъде 7% (процентът сега е доста по-голям и различен за трите мобилни оператора у нас и зависи от сключения договор – бел. ред.).
„През последните години всеки един от нас се превърна в крепостен селянин заради договорите на телекомите. Те не могат да се прекратяват, написани са с различен шрифт, не са упоменати правата на потребителите, не е написано отчитането на минутата и секундата телефонен разговор”, възмути се Михаил Михайлов от СДС.
Той припомни проучване в седмицата на вота на доверие към кабинета „Борисов”.
Тогава 26% от хората са били на мнение, че това събитие е основното, докато 56% от анкетираните са заявили, че протестът срещу мобилните оператори е по-съществена новина.
Иван Иванов от ДСБ пък поиска Комисията за регулиране на съобщенията да преведе в действие такива механизми, които да принудят мобилните оператори да задействат наистина процедурата по прехвърляне на номера на принципа „на едно гише”.
Според Иванов потребителите са поставени в невъзможност да прекратяват договорите си, когато решат, че не са доволни нито от цената, нито от качеството на услугата.
Следващият протест на потребителите на мобилни услуги ще бъде точно на тази тема.
Председателят на Асоциацията „Активни потребители” Богомил Николов пък даде друг пример за некоректно отношение от операторите – с мобилен интернет.
По думите му те не дават информация къде може да бъде използвана тази услуга.
преди 13 години Ако Ви е писнало от надписани сметки,неясни такси и необосновани глоби от мобилния оператор,доставчика на ток,парно,вода или просто абревиатурите ВИК,ЕОН,ЕВН,ЧЕЗ,МТЕЛ,ГЛОБУЛ,ВИВАКОМ предизвикват у Вас благопожелателни чувства,МОЛЯ,подкрепете ни на адрес: http://***.causes.com/causes/574931-evn/about?m=26d77296Защото,докато си МЪЛЧИМ,ТЕ ще ни ТАКО...АТ ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Да видим дали ще се приеме този закон, понеже българите на думи сме много дашни ама на действия сме малко въздух под налягане... Отдавна трябваше да се направи така, че в законите ясно да са регламентирани правата на потребителите, както и правата на търговските дружества и т.н. Като цяло съм недоволна най-вече от автоматичното преподписване, което го има и при трите оператора и от тромавата процедура при прехвърляне на номер от един оператор към друг. В частност съм крайно възмутена най-вече от Виваком. Тази продажба на "договори дистанционно", която прилагат напоследък по телефона е върха на сладоледа. А това, че ти поставят ултиматум ако не отхвърлиш офертата до 7 дни автоматично те заробват с нов д-р още 2 години...Не вярвах, че може да паднат толкова низко и толкова незаконно... Много ми паднаха в очите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не са всички еднакви. Глобул са най-наглите. Уви, разбрах го чак след като ги напуснах и получих възможност да направя сравнение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "Приятелю" не знам на какъв тарифен план си, но да предположим, че имаш 1500 безплатни минути в дадена мрежа и таксата ти е 20лв. Сметни сега колко ти струва минутата. Да не говорим, че имаш минути за други оператори. Виж и колко ти струва това в Европа и пак пиши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И какво ще помогне на потребителите това, че четат договорите си, след като всички мобилни оператори предлагат заробващи условия? Да не би някой да предлага договаряне на индивидуални условия за обикновени абонати? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "...не виждам високи цени за разговор..." приятелю, ти сляп ли си или си платена реклама на мобилните?????.... в кой свят живееш, не ни прави на ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не виждам високи цени за разговор, особено за въртешно мрежовите разговори. Факт е че международните и роуминга не са евтини, но не е да нямаме избор. Абонат съм и на трите и не плащам високи сметки. Отделно по договора винаги съм постигал консенсус след като съм заявявал някакви претенции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Барку ненормално високите цени за мобилни разговори не ти ли правят впечатление. Договорите също са безумни, независимо шрифтовете. Ако не го подпишеш - нямаш моб. номер... и къде е избора тук... АОко това на теб ти харесва - единствен си, бъди сигурен... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ауу, колко страшно. Ама да вземат и да се събират по повече от 15 човека. А тоя Янаки Ганчев, много жалък. Мисли се за някъв месия, а всъщност се оказва, че има стара вражда и се опитва да си стъкми своето малко отмъщение. И стига глупости с тия заробващи договори. Да се научат да си ги четат. Като е дребен шрифта да не би да не е четим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар