Най-големият японски производител на потребителска електроника Sony отчете лек спад в печалбата си за изминалото тримесечие, но успя да надмине пазарните очаквания благодарение на добрите продажби на компактни фотоапарати.
Нетната печалба на Sony намалява с 8,6% на годишна база за трите месеца до края на декември до 72,3 млрд. японски йени (886 млн. долара) в сравнение със 79,2 млрд. йени преди година, пише Bloomberg.
Пазарните прогнози бяха за по-малка печалба от 65,9 млрд. йени. Поскъпването на йената през 2010 г. е сред факторите за намаляването на положителния финансов резултат, заедно с жестоката конкуренция на пазара на потребителска електроника с корейските й съперници.
За по-добрия от очакваното финансов резултат помагат продажбите на фотоапарати, главно от серията Cyber-Shot. Sony планира да пусне на пазара таблетен компютър и нова версия на преносимата конзола за видео игри PlayStation Portable.
Оперативната печалба на Sony, или разликата между продажбите и разходите за продадените стоки и за администрация, намалява с 5,9% на годишна база до 137,5 млрд. йени.
Приходите отчитат незначителен спад от 1,4% на годишна база до 2,21 трлн. йени.
Акциите на Sony се повишиха с 0,7% в днешната сесия на фондовата борса в Токио преди обявяването на финансовите й резултати. През миналата година цената им се вдигна с 9,6 на сто, докато тази на акциите на корейската Samsung Electronics, която е най-големият производител на телевизори в света, се покачи с 19 на сто.