IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Coca-Cola разви поредната си супер печеливша марка, този път в Китай

Продажбите на напитки с китайската марка Minute Maid Pulpy донесоха на компанията приходи от над 1 млрд. долара

15:37 | 01.02.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
Coca-Cola разви поредната си супер печеливша марка, този път в Китай

Най-големият производител на безалкохолни напитки в света – американската компания Coca-Cola, разви поредната си супер печеливша марка, която е обаче първата й марка, дошла от развиващите се пазари.

Новината подчертава стратегията на Coca-Cola за увеличаване на продажбите в развиващите се пазари на фона на застоя в развитите икономики, пише Ройтерс.

От Coca-Cola посочват, че продажбите на китайската плодова напитка Minute Maid Pulpy са донесли над 1 млрд. долара през миналата година. По този начин китайската напитка се присъединява към 13-те други марки на Coca-Cola, които са постигнали продажби в световен мащаб от поне 1 млрд. долара, като в това число влизат още Coke Zero и Diet Coke.

Това обаче е първият случай, в който марка на Coca-Cola, разработена и пусната първо на развиващите се пазари, достига продажби от 1 млрд. долара, посочва Андрес Кийгър, който отговаря за маркетинговите комуникации на компанията в Китай.

„Това, което прави тази марка важна за нас, е, че тя бе развита тук, в един развиващ се пазар, което на свой ред е важно свидетелство за Китай", посочва той пред Ройтерс.

Постигнатите резултати са и свидетелство за решимостта на Coca-Cola да увеличи влиянието си на пазар с 1,3 млрд. потребители, какъвто е китайският. През март 2009 китайското правителството реши да блокира опитите на Coca-Cola да закупи китайския производител на напитки Huiyuan срещу сумата от 2,4 млрд. долара заради опасения за нарушаване на конкуренцията.

Марката Minute Maid Pulpy, разработена и пусната на пазара в Китай през 2005 г., вече присъства и на 18 външни пазара, включително в Алжир, Мексико, Малайзия и Виетнам.

Според анализатори тенденцията да се разработват нови продукти в Китай и да се изнасят след това в други страни вероятно ще се засили през идните години.

„Китай ще бъде използван като лаборатория за тестването на нови храни и напитки, защото е огромен пазар с разнообразно население. Ако един продукт може да успее в Китай, най-вероятно ще пробие и в чужбина“, смята Мари Дзян, която е анализатор в Pacific Epoch.

Пазарът на плодови напитки в Китай се очаква да се разрасне повече от два пъти до 23,9 млрд. долара приходи до 2015 г., според прогнози на Euromonitor International.

Coca-Cola вижда огромен потенциал за своите напитки в Китай, където потреблението на глава от населението е само 32 бутилки от продуктите на компанията на година година в сравнение със 150 в Хонконг и повече от 500 в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:39 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Mitaka
преди 13 години
tva e malko sme6no za6toto minute maid e edna ot starite marki na koka kola ni6to 4e su i dobavili 'pulpy' bila "nova" marka ot razviva6tite se pazari hahah
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още