Google повече няма да показва оферти за недвижими имоти в услугата си Google Maps, съобщи специализираният сайт за бизнес интернет новини PaidContent.org. Така интернет гигантът се отказва от функция, която при стартирането й през юли 2009 г. беше считана за значителна заплаха за съществуващите сайтове за имоти.
От Google казват, че функцията, която дава възможност на потребителите да намират жилища за продажба и под наем в Google Maps и да филтрират резултатите по квадратура и цена, е постигнала „ниска употреба“. От компанията също посочват наличието на „отлични инструменти за търсене на имоти в сайтовете за имоти“ като мотив за решението да спрат функцията.
Ходът е особено изненадващ, защото пазарът на имоти често се споменаваше като сектор, от който Google вероятно ще иска да увеличи приходите си. Всъщност Google бяха толкова силно заинтригувани от този пазар в миналото, че се твърдеше, че обмислят покупката на търсачката за имоти Trulia преди една година.
При това шефове на компанията са казвали преди, че все по-голям брой хора ползват търсачката, за да търсят оферти за имоти и затова искат да ги обслужват по-добре.
От Google допълват, че това не означава, че задължително се отказват от пазара на имоти, като отбелязват, че „може да има по-добри, по-ефективни начини да се помогне на хората да намерят локална информация за пазара на имоти от сегашната функция“ и че ще „продължат да проучват тази сфера“.