Потребителите все по-активно се насочват към таблетните компютри, като благодарение на това целият пазар на компютърна техника е отбелязал значителен ръст в края на 2010 година, показват данни на анализаторската компания Canalys, цитирани от Ройтерс.
През четвъртото тримесечие на 2010 година е отчетено повишение от 19,2 на сто на годишна база при продажбата на компютри. С най-голям дял от продажбите отново са Hewlett-Packard и Acer, а силното представяне на iPad е изкачило Apple до номер три по брой на продадените машини.
Четвъртото място в класацията е за Dell, a Lenovo заемат пета позиция.
„Всяка нова категория от продукти обикновено предизвиква значително разместване на пазарните дялове. Apple извлича изгода от iPad, точно както Acer, Samsung и Asus печелеха от нетбуците преди“, коментира анализаторът Дарил Чиам от организацията.
„Компютърният пазар винаги се е развивал по този начин, още от дебюта на Toshiba и Compaq при производството на лаптопи“, посочва специалистът.
Други изследователски компании, сред които са Gartner и IDC, посочват, че ръстът при продажбите на компютри в света се е забавил до около 3 на сто в края на 2010 година, но на този етап те не включват таблетите в прогнозите си.