Sony и най-големите световни звукозаписни компании ще стартират през това тримесечие в САЩ собствен музикален онлайн магазин, който ще се конкурира с iTunes на Apple, предаде Bloomberg.
Услугата “Music Unlimited powered by Qriocity”, която Sony представи през септември, стартира във Великобритания и Ирландия през декември, а във Франция, Германия, Италия и Испания – този уикенд. Тя е достъпна чрез конзолата Playstation 3 на Sony, плеъра Blu-ray Disc, персонални компютри, както и смартфони, работещи под Android на Google.
Music Unlimited, където има над 6 млн. песни, ще позволи на Sony Music Entertainment и партньорите на компанията Universal Music Group, EMI Music и Warner Music Group, да не ползват услуги на посредници и да имат повече контрол върху приходите си.
В момента iTunes Music Store на Apple, създаден през 2001 г., е най-големият магазин за музика онлайн в САЩ, като надхвърля продажбите на Wal-Mart Stores и Amazon.com.
За разлика от iTunes обаче, който дава достъп на потребителите до свалената музика и когато са офлайн, Music Unlimited изисква от клиентите си да са онлайн, за да слушат закупената музика.