Най-голямата верига от заведения за сервиране на кафе в света – Starbucks, смени своето лого. На пресконференция вчера бе представен нов корпоративен знак, от който е отпаднала думата „coffee” (англ. - кафе), съобщава Ройтерс.
Основният елемент в логото – морската сирена в зелен цвят, се запазва.
Смяната на логото идва на фона на опитите на Starbucks да разшири продуктовата си гама и да стъпи на нови пазари.
„Макар винаги да сме били, а и завинаги да останем, верига за кафе, възможно е да имаме и други продукти с нашето име, в които да няма кафе“, коментира изпълнителният директор на Starbucks Хауърд Шулц.
Компанията, която е базирана в Сиатъл, САЩ, не е правила промени в логото си от 1992 година. Смяната съвпада с 40-тата годишнина от създаването на Starbucks през 1971 година.
Привърженици на марката са се обявили против смяната на логото. На уебсайта на Starbucks са били публикувани стотици мнения и призиви за връщане на думата „coffee” в логото, допълва Ройтерс.
През последните няколко години Starbucks преминава през процес на преструктуриране, по време на който са затворени над 1 000 заведения. Това се налага заради засилващата се конкуренция в сектора и опитите за оптимизиране на разходите.
Вчера акциите на Starbucks изгубиха 0,4 на сто до 32,35 долара за брой на борсата в Ню Йорк.