Главният изпълнителен директор на Yahoo Карол Барц заяви, че социална мрежа Facebook се е превърнала в по-голям съперник от интернет компанията Google, която държи най-голямата онлайн търсачка в света.
„Най-големият ни конкурент най-вероятно е Facebook, и то по-голям от Google”, заяви Барц по време на конференция в Ню Йорк, спонсорирана от Bloomberg Businessweek.
Барц посочи, че стратегията на Yahoo е да се съсредоточи върху придобиването на компании, които носят потребители, съдържание, софтуерни инженери и рекламни технологии.
Yahoo добавя нови функции към своя портал през последните месеци, за да не губи интереса на интернет потребителите заради уебсайтове като Facebook и Twitter, които правят по-лесно общуването и търсенето на информация в глобалната мрежа.
За втора поредна година Yahoo намалява разходите си и целенасочено увеличава новините и останалото съдържание в своя портал. Компанията сключи партньорство с Microsoft, в рамките на което Microsoft подсилва търсачката на Yahoo, а Yahoo се грижи за рекламните приходи.
Засега Yahoo е по-малко успешна в увеличаването на своите приходи в сравнение с новите, бързо развиващите се интернет компании. Потребителската база на Facebook се увеличи над 500 млн. души през тази година, а пазарната оценка на социалната мрежа се е повишила над 40 млрд. долара, по данни на сайта за търговия с акции на непублични компании SharesPost.
Yahoo, със седалище в Сънивейл, Калифорния, е с пазарна капитализация от 22 млрд. долара.
Карол Барц също заяви, че продажбите на Yahoo ще "започнат да набират скорост" през 2012 г. Запитана за това дали Yahoo трябва да стане частна, Барц отговаря, че няма планове да се сваля компанията от борсата.
Според нея Yahoo може да разчита на силните си страни, които позволяват на потребителите да персонализират и организират съдържание от над 240-те милиона уебсайта в интернет.
Акциите на Yahoo поскъпват с 1% до 17,11 долара на Nasdaq, като цента им се е повишила с 2% през тази година.