Китайската компания за интернет търговия Alibaba.com обяви рекордна печалба за третото тримесечие в резултат на увеличените приходи от продажба на рекламни и маркетингови услуги, предаде Bloomberg.
Нетната печалба се увеличава с 55% на годишна база до 366,1 млн. юана (55,3 млн. долара) през третото тримесечие. Преди година положителният финансов резултат е бил в размер на 236 млн. юана.
Пазарните анализатори очакваха най-големият онлайн търговец в Китай да постигне по-малка печалба от 349 млн. юана.
Редица големи международни компании, като американската верига магазини за търговия на дребно Wal-Mart и компанията за потребителски стоки Procter & Gamble, използват онлайн магазина на Alibaba.com, за да си набавят нужните стоки. Благодарение на разширяването на клиентската база, Alibaba успява да компенсира спада в продажбите на годишни абонаменти.
Според ръководството намаляването на износа на Китай и поскъпването на услугите на компанията могат да намалят темповете й на растеж през идните тримесечия.
Продажбите на Alibaba.com, който е част от групата на интернет компанията Alibaba Group, са обвързани тясно с износа на Китай, защото чрез нейния онлайн магазин милиони международни купувачи успяват да се свържат с китайските производители и доставчици.
От Alibaba.com очакват темповете на растеж на износ на Китай да продължат да намаляват още няколко тримесечия. Годишният абонамент на Alibaba.com поскъпва с 50% през следващата година.
Основателят на Alibaba Group Джек Ма бе в центъра на внимание по-рано през тази седмица, когато се появи информация, че е получил покана от няколко частни инвестиционни компании да се присъедини към създадения от тях инвестиционен фонд, чиято цел е да придобие Yahoo.
Yahoo държи 40% дял в Alibaba Group.
Акциите на Alibaba.com поскъпнаха с 0,4% на фондовата борса в Хонконг до 15 хонконгски долара, преди обявяването на финансовите й резултати за миналото тримесечие. Акциите на компанията са поевтинели със 17% през тази година, докато водещият индекс в Хонконг – Hang Seng, е нараснал с 13 на сто.