Интернет гигантът Google не разработва социална мрежа, която да се изправи срещу Facebook, заяви говорител на компанията днес въпреки засилващата се конкуренция между двете компании, съобщава Ройтерс.
„Ние не работим върху платформа за нова социална мрежа, която ще бъде просто още една социална мрежа“, казва Хюго Бара, продуктов директор на Google.
„Не смятаме, че социалните мрежи са част от нашия успех за което и да е наше приложение. Като пример мога да дам търсенето в интернет и рекламите. Това е нашата философия за проблема“, допълва той.
Социалните мрежи придобиха изключителна популярност и промениха баланса на силите в интернет индустрията. Facebook, който стартира през 2004 г., има повече от 500 млн. потребители.
Шефът на Google Ерик Шмид заяви през септември, че компанията възнамерява да прибави към сайтовете си „слоеве“, придаващи им характеристики на социална мрежа, вместо да предлага напълно нов продукт. Въпреки това неговият коментар не потуши спекулациите за разработването на евентуална социална мрежа от Google.
Google притежава социалната мрежа Orkut, която е популярна в Бразилия и Индия, но не е пробила значително извън тези пазари.
Тази седмица Google обяви планове да увеличи заплатите на служителите си с 10%, за да ограничи потока от инженери, програмисти и мениджъри, напускащи компанията заради по-бързо развиващи се конкуренти като Facebook.
Също така неотдавна Google обяви, че възнамерява да блокира достъпа на Facebook и други интернет страници до информация за потребителите си, като обвини Facebook за липсата на споразумение по въпроса.